Geld verdienen met Instagram: leer het van deze Instafamous!

De Digitale Versnelling L’Accélération Digitale - 7 mei 2019

Geld verdienen met Instagram: leer het van deze Instafamous!

Hoe ga je best om met sociale media? Zijn er trucjes die je geld opleveren? Deze Vlamingen zijn wereldberoemd op Instagram en geven je tips.

Voor veel ondernemers zijn sociale media moeilijk. Niet voor de Belgische reisfotograaf Johan Lolos en Instagram-beroemdheden Céline Schraepen en Talisa Loup. Zij trekken de wereld rond, genieten van luxe … en draaien tegelijkertijd een mooie omzet.

Wat leer je van zij die Instafamous zijn, ofwel hun geld verdienen op sociale media?
Hoe pas je hun tips toe?

Investeer tijd en middelen

Modebloggers Céline Schraepen en Talisa Loup zegden hun job op. Sinds september 2015 zijn ze onder de naam TotallyTwo fulltime bezig met hun vroegere hobby. Met resultaat. In een interview vertelden ze dat ze met sociale media 4 tot 9 keer meer verdienen als vroeger. De dames samen hebben vandaag bijna 1 miljoen Instagram-volgers, een eigen webshop en familiekanaal op YouTube.

Reisfotograaf en backpacker Johan Lolos is de populairste Belgische fotograaf op Instagram. Hij verdient zijn boterham dankzij zijn bijna half miljoen volgers.

Denk na over foto’s en berichten

Céline en Talisa doen niet zomaar iets. Hun professionele foto’s nemen ze meestal zelf … én zijn het resultaat van keihard werken. Ze denken na over compositie, lichtinval, originaliteit, kledij, setting … Liever posten ze 2 keer een supertoffe foto dan 5 keer een matige.

Reageer en like zelf

Hoe meer mensen je berichten en foto’s volgen, hoe meer je kan verdienen. Céline en Talisa begonnen klein, kregen gaandeweg gratis producten en werden voor het eerst betaald om foto’s te posten toen ze 100.000 volgers verzamelden. Een van hun geheimen: “Like en reageer op foto’s van anderen. Reageer ook op reacties van mensen onder je foto.”

Blijf je concept trouw

Weet duidelijk wat je wil met sociale media. Blijf trouw aan dit concept. Céline en Talisa worden door merken ingehuurd om bepaalde producten te promoten en maken het hun klanten gemakkelijk met pakketjes. Voor een vast bedrag posten ze, bijvoorbeeld, een maand lang foto’s op Instagram en video’s op Snapchat of YouTube.

Meer tips? Bekijk de TEDx-talk van Johan Lolos en lees het boek ‘Hoe word ik Instafamous?‘ van Céline Schraepen en Talisa Loup. Borgerhoff & Lamberigts, 2017, 19,95 euro.

De Digitale Versnelling L’Accélération Digitale